TwitterRssFacebook
Foreslå firma

Rengjøring av det gamle og nye bostedet

Når vi flytter, tenker vi ofte på å forberede ting som skal tas på mest mulig kompakt måte, og deretter tenker vi på ting som kan kastes under flyttingen. Selve prosessen med å flytte til en helt ny leilighet eller et hus kan være stressende, og for å føle oss best i en ny leilighet prøver vi å forberede alt perfekt. Det er likevel en ting vi ofte glemmer, nemlig å rydde opp etter flytting. Hvordan gjør man det effektivt, og hva er det verdt å huske om?

Gode manerer tilsier at når man flytter ut fra et gammelt sted, etterlater man det rent og velholdt. Selvfølgelig forventer ingen at leietakerne må male leiligheten på nytt, polere ovnen eller rengjøre gammelt smuss på utsiden av vinduene, men generell rengjøring av hele leiligheten er helt nødvendig. Det spiller ingen rolle om du flytter ut av ditt eget hus eller leid leilighet eller rom – rengjøring av bad, kjøkken og soverom, vask og støvsuging av gulv, rengjøring av komfyr og dusj eller støvsuging bør stå på din oppgaveliste.

Tid er et av de største problemene som leietakere støter på når de flytter til en ny leilighet. Flytting trenger så mye tid at mellom sorterng av ting som skal tas og kastes, pakking i nye esker og poser og transport av alt til et nytt sted glemmer vi at det blir nødvendig å finne tid til rengjøring. Tipset vårt? Ikke utsett alt til siste liten – ta deg tid før eller etter flyttingen til å gå tilbake til den gamle leiligheten og rydde opp, eller gi denne oppgaven til fagfolk.

Å rydde i ny leilighet

Etter at du har flyttet, vil du sikkert ha igjen mange kartonger, søppel og poser som du trenger å bli kvitt. Ikke utsett rengjøring av den nye leiligheten din, for rot og uorden vil absolutt ikke ha en positiv effekt på ditt velvære. Hvis du trenger å dele ledig tid mellom rengjøring av den nye og gamle leiligheten, må du være mer oppmerksom på den nye leiligheten, og bringe den til en tilstand der du kan slappe helt av og hvile etter den stressende prosessen med å flytte, og rengjøring av den gamle leiligheten kan du overlate til fagfolk.

Flyttevask Mesteren – Oslo

tlf. 462 70 626

Grini Nøringspark 3
1361 Østerås

orgnr. 923 137 351

www: Vasketjenester Bærum og Oslo flyttevaskmesteren.no

epost: flyttevask.mesteren@gmail.com

Firma som vasker hjemmme etter flytting – hva skal man forvente?

Når du bestemmer deg for å leie profesjonell hjelp til å rydde opp etter flytting, må du huske å spesifisere på forhånd nøyaktig hvilket arbeidsomfang som trengs. Firmaer som spesialiserer seg på flyttevask, vet veldig godt at det å få orden i en leilighet kan øke dens verdi i øynene til fremtidige leietakere eller kjøpere. Rene vinduer og gulv, en frisk lukt, velholdt kjøkken og bad og overflater som glitrer av renslighet – alt dette tiltrekker oppmerksomhet og kan overbevise til kjøp selv folk som ikke er helt sikre.

Hvorfor er det verdt å satse på et eksternt firma? I tillegg til å spare tid er det tilgjengelighet av preparater og utstyr som muliggjør effektiv og grundig rengjøring av forskjellige typer overflater som er et viktig trekk ved spesialiserte rengjøringsfirmaer. Når du prøver å foreta en grundig rengjøring selv, trenger du ikke bare mye tid, men også ressurser – passende væsker, svamper, høytrykksspylere. Ansatte i firmaer som spesialiserer seg på flyttevask, driver med desinfisering og oppfrisking av rom på en profesjonell måte, og de sørger for at preparatene blir riktig tilpasset tregulv, vinduskarmer eller glass i et dusjkabinett.